Condiții generale de transport

CONDITII GENERALE DE TRANSPORT

1. Toţi pasagerii au obligaţia de a respecta atât Condiţiile Generale de Transport Sincarom, cât şi prevederile aflate în vigoare privind Legea Transporturilor din România şi a celorlalte state prin care pasagerii călătoresc.

2. Este obligatorie prezenţa călătorilor cu 30 min. înainte de plecare în scopul verificării actelor şi a îmbarcării. Întârzierea călătorilor la plecare nu va influenţa orarul deja stabilit. În cazul neprezentării călătorului la îmbarcare, locul său va trece în gestiunea personală a transportatorului.

3. Transportatorul se obligă să depună eforturi pentru a transporta călătorul şi bagajele în timp util. Orele indicate pe biletele de călătorie, tichete de rezervare, pliante sau alte materiale promoţionale nu sunt garantate şi nu fac parte din contractul de transport. Orarele pot suferi modificări fără preaviz.

4. Transportatorul nu răspunde pentru eventualele întârzieri la sosire cauzate  de diferiţi factori externi şi independenţi de voinţa sa, cum ar fi: drumuri în lucru, şosele supra aglomerate, accidente, etc.

4.  Calatorul va fi acceptat la transport in limita locurilor disponibile.

5. Sincarom se obliga ca in situatia in care vehiculele cu care transporta calatorii sunt imobilizate pe traseu , sa asigure preluarea calatorilor transportati in termen de maxim 3 ore in judet, 5 ore in tara si 16 ore in cazul transporturilor rutiere in trafic international.

6. Pasagerul este obligat să se informeze şi să respecte legislaţia în vigoare cu privire la greutatea şi conţinutul bagajelor, inclusiv răspunderea vamală, pentru care transportatorul nu-şi asumă nici o responsabilitate.In pretul biletului este inclusa o greutate a bagajului de 30 de kg si al carui volum sa nu depaseasca  1m3(valabil pentru cursele externe); orice depasire a greutatii maxime de 30 de kg/bagaj/calator se taxeaza suplimentar la imbarcare conform tarifelor existente la data imbarcarii. Neplata taxei suplimentare da dreptul transportatorului de a nu permite imbarcarea.

7. Transportatorul îşi rezervă dreptul de a face modificări la tarifele şi graficele de circulaţie.

8. Pretul biletului este conform tarifelor in vigoare din ziua emiterii.

9.Orice amanare sau renuntare la biletul de calatorie se va anunta cu minim 24 ore inaintea plecarii.In caz de renuntare se va retine 20% din valoarea biletului de calatorie neutilizat.In caz de renuntare dupa termenul de mai sus, dar inainte de data si ora stabilita pt. plecare se va restitui 50% din valoarea biletului de calatorie neutilizat. Orice restituire se acorda doar cu prezentarea actului de indetitate.

10.Pe parcursul deplasarii calatorul va pastra asupra lui biletul de calatorie.

11. Pasagerii au obligaţia de a depune în scris la sediul societăţii reclamaţiile cu privire la daunele datorate transportului în termen de maxim 15 zile de la data călătoriei.

12. Nu se asigură despăgubiri pentru bagajele de mână deteriorate sau pierdute (doar în cazul în care vinovaţia transportatorului se poate dovedi).

13. Cuantumul maxim al despagubirii acordate per bagaj in caz de deteriorare, pierdere sau furt este in limita a 30 de euro.Daca calatorul considera ca bagajul are o valoare mai mare de 30 de euro va face mentiuni exprese la imbarcare cu privire la valoarea estimata a bagajului. .

14. Un bagaj de dimensiuni mici este admis la transport in autocar, ca bagaj de mana. Bagajele de mana trebuie depozitate in spatiile special amenajate din autocar (nu sub scaune sau pe intervalul dintre ele).

15. Sincarom nu isi asuma nici o responsabilitate pentru transportul bagajelor de mana. Aceasta revine in intregime pasagerului, in afara cazului in care deteriorarea este din vina transportatorului si poate fi dovedita de pasager.

16. Sincarom nu este responsabila in cazul pierderii,furtului sau deteriorarii de bunuri si obiecte de valoare cum ar fi (bani, bijuterii, obiecte de arta, camerele foto, video, computere, etc), aflate in bagajul de mana al pasagerilor.

17. Responsabilitatea pentru furtul, pierderea sau deterioarea bagajelor transportate in cala de bagaje, altele decat bagajele de mana, revine Sincarom, numai in cazul in care acestea se produc din neglijenta intentionata a echipajului autocarului, care va trebui dovedita de

reclamant. Despagubirea in astfel de cazuri este in limita a 200 RON, cu exceptia bunurilor mentionate la pct.18.

18.In cazul in care un bagaj are o valoare mai mare de 200 lei, posesorul bagajului este obligat sa declare in momentul imbarcarii valoarea considerata a bagajului. In cazul in care, la imbarcare,aceasta declaratie nu este data, in cazul pierderii, deteriorarii totale sau partiale a acestuia, despagubirea va fi acordata in limita a 200 RON.

19. Pasagerii au obligatia sa depuna orice reclamatie referitoare la pierderea /furtul sau deteriorarea bagajelor, imediat dupa sosire. Orice reclamatie ulterioara nu va mai fi luata in considerare.

20. Este recomandabil ca pasagerul sa detina o asigurare de bagaje.

21. In costul biletului este inclus transportul unui anumit numar de kg de bagaj. Cuantumul acestor kg. este specificat pentru fiecare destinatie in parte. Transportul bagajelor care depasesc cantitatea maxima admisa nu este garantat decat in limita spatiului disponibil din autocar si la tarifele in vigoare pe kg.

22. Nu este permis transportul animalelor cu exceptia cainilor insotitori pentru persoanele nevazatoare. Pasagerul trebuie sa anunte acest lucru in momentul rezervarii calatoriei. Este in obligatia pasagerului sa cunoasca legislatia in vigoare privind animalele de companie.Pentru cainii insotitori pentru persoanele handicapate se va achita un tarif de 50% din tariful normal de adult, aplicabil in cazul calatoriilor Dus sau Dus – Intors.

23. Este strict interzis, transportul in bagaje de: droguri, substante explozive sau toxice, arme, munitie, tuburi de oxigen sau gaz, butelii sau orice alte substante caustice periculoase, a operelor de arta de patrimoniu fara autorizatiile necesare, precum si alte obiecte si substante prin care se incalca legile in vigoare pe teritoriul Romaniei sau al altor state.

24. Toate bagajele, inclusiv bagajele de mana trebuie sa fie etichetate astfel incat sa se vada clar cui apartine acel bagaj.

25. In cazul neachitarii de catre pasager a contravalorii calatoriei sau a altor obligatii ce ii revin fata de Sincarom sau compania autorizata de catre aceasta sa efectueze transportul, Sincarom are dreptul sa retina total bunurile incredintate spre a fi transportate.

26.Sincarom, în calitate de transportator, nu îşi asumă responsabilitatea în cazul în care pasagerii nu respectă prevederile din Condiţiile Generale de Transport.

27. Prezentele conditii generale de transportator sunt valabile la data emiterii biletului de calatorie .

28.Achizitionarea biletului de calatorie are valoare contractuala. Prin acceptarea acestui bilet de calatorie, posesorul acestuia a aderat la conditiile contractuale cuprinse in “Conditiile Generale de Transport”.

 

 Obligatiile pasagerului

1. Este interzisa folosirea aparatelor personale de radio, casetofoanelor, mini TV, video sau a instrumentelor muzicale in autocar. Utilizarea unui walkman sau a unui CD player este permisa numai in conditiile in care aparatul este conectat la un set de casti iar volumul sunetului nu deranjeaza ceilalti pasageri.

2. Este interzis pasagerilor: deteriorarea sau murdarirea autocarului,folosirea in exces a bauturilor alcoolice, obstructionarea in orice fel a conducatorului auto sau a celorlalte persoane din echipaj in indeplinirea in bune conditii a atributiiilor specifice, cauzarea de neplaceri sau disconfort calatorilor din autocar sau altor participanti la trafic. In cazul in care comportamentul pasagerilor nu este conform acestei prevederi, Sincarom poate interzice pasagerului efectuarea sau continuarea calatoriei, fara ca acesta sa aiba dreptul la o despagubire sau rambursare ulterioara a contravalorii biletului achitat.

3. Sincarom are dreptul de a refuza transportul sau de a-l intrerupe fara dreptul la o despagubire sau rambursare a pretului biletului, in cazul in care pasagerul nu respecta conditiile de transport, incalca legile pe teritoriul Romaniei sau al celorlalte state prin care calatoreste, in cazul in care este intr-o stare care indica o boala contagioasa sau o igiena precara ce produce disconfortul celorlalti calatori, are un comportament necivilizat in autocar sau fata de ceilalti pasageri  si pune in pericol siguranta precum si confortul  acestora tulburand astfel calatoria.

4. Este interzis fumatul in autocarele Sincarom pe toate liniile regulate.Sincarom este autorizata sa ceara pasagerilor care incalca aceasta regula sau sfideaza cererea de a nu fuma, sa coboare imediat din autocar fara dreptul la o despagubire sau rambursare a pretului biletului.

5. Este responsabilitatea pasagerului sa se asigure ca detine toate documentele de calatorie necesare intrarii, tranzitarii sau stationarii pe teritoriul unei tari straine cum ar fi pasaport, vize, adeverinta medicala. Daca pe parcursul calatoriei, pasagerului i se refuza dreptul de a intra sau a tranzita o tara pentru ca nu este in posesia documentelor corecte de calatorie, toate consecintele, inclusiv toate daunele suferite de Sincarom, cad in responsabilitatea si vor fi suportate de catre pasager, fara ca aceasta sa poata beneficia de vreo returnare integrala sau partiala a contravalorii biletului de calatorie.

6. Pasagerii sunt obligati sa se prezinte la punctul de imbarcare cu cel putin 30 de minute inainte de ora plecarii, cu exceptia cazurilor in care se mentioneaza altfel in pliantul liniei respective. Inregistrarea pasagerilor se incheie cu 15 minute inainte de ora plecarii. Pasagerii care se prezinta la autocar cu mai putin de 15 minute inainte de ora plecarii risca sa isi piarda rezervarea pentru locul din autocar, fara a beneficia de returnarea integrala sau partiala a tarifului de calatorie. Orice intarziere, atrage responsabilitatea unilaterala a pasagerului intarziat.

7. In cazul opririlor regulate de pe traseu, pasagerii sunt obligati sa se intoarca la autocar in timpul anuntat inainte de oprire. In caz contrar, autocarul va pleca din statie fara pasagerii care nu s-au prezentat,Sincarom neasumandu-si nici o responsabilitate pentru consecintele acestui fapt.

8. Pe tot parcursul calatoriei calatorul trebuie sa respecte conditiile si regulile de siguranta la bordul autocarului, reguli ce sunt afisate sau i se vor inmana calatorului de catre echipajul Sincarom.

9. Daca, pentru indiferent ce motiv, Sincarom nu poate indeplini sau nu si-a indeplinit obligatiile contractuale, va gasi solutia cea mai buna de remediere a situatiei sau o alternativa pentru transport, in masura in care acest lucru este posibil si la costuri rezonabile.

10. Sincarom isi rezerva dreptul de a verifica, fotocopia sau inregistra in orice alt fel documentele de calatorie ale pasagerilor. In cazul in care pasagerii nu detin documente de calatorie solicitate de autoritatile din Romania sau tara de destinatie, caz in care poate fi pasibila de amenzi, Sincarom isi rezerva dreptul de a recupera de la pasager suma aferenta amenzii.

   Categorii speciale,copii si bebelusi

1.Elevii între 12-18 ani, studenţii de până la 26 de ani beneficiază de reducere de 20% la biletul de călătorie.

2.Copiii cu vârsta cuprinsă între 6 şi 12 ani inclusiv figurează ca şi copii pe rezervare, dar trebuie să ocupe propriul lor scaun şi să plătească biletul în conformitate cu reducerile aplicate pentru această grupă de vârstă.

3.Copiii în vârstă de până la 5(inclusiv) ani pot călători gratuit, în braţele adultului însoţitor. Nu se acceptă mai mult de un copil cu vârsta până la 5 ani pentru fiecare persoană însoţitoare.Copiii cu vârsta de până la 2 ani nu au dreptul la bagaje cu excepţia unui cărucior care este transportat gratuit. Scaunele de maşină pentru copii nu pot fi aduse la bord.

4.Pe liniile regulate nationale, categoriile reprezentate de pensionari,veterani,persoane cu handicap ,etc beneficiaza de reducere intre 50% si 100% din pretul biletului, in limita cupoanelor de calatorie eliberate de autoritatile competente. Calatorii cu  bilete speciale de calatorie (Veterani, Pensionari, Persoane cu Handicap sau insotitorii si imputernicitii acestora) dupa caz, au obligatia la urcarea in autobuz sa prezinte legitimatia de veteran sau persoana cu handicap iar in cazul pensionarilor carte identitate pentru a putea beneficia de reducerea cuvenita.

 

Drepturile pasagerilor

Sincarom se obliga sa respecte drepturile calatorilor in conformitate cu prevederile regulamentului UE 181/2011 privind drepturile pasagerilor in transportul cu autobuzul si autocarul intrat in vigoare de la 01.03.2013.